loading...
ستارگان کامپیوتر | دانلود | آموزش
Sina Azadmehr بازدید : 43 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)


                                                                                                                                 لینوکس        


                                                   دنیای پنگوئن ها                           


توضیع لینوکس عضوی از خانواده سیستم عامل های شبه لینوکس است که بر پایه هسته یونیکس ایجاد میشود.یک توضیع لینوکس مجموعه بزرگی از نرم افزار های کاربردی مانند نرم افزار های اداری و پخش کننده های چند رسانه ای،پیام رسان(نرم افزار چت)،مرورگر وب و... است.
بیش از 600 توضیع لینوکس شناخته شده که تقریبا نیمی از آن ها فعال هستند.و به طور مداوم در حال توسعه و پیشرفت و بروز رسانی اند.هسته لینوکس و عموم بسته های نرم افزاری مورد استفاده در توضیع های لینوکس آزاد و رایگان هستند و همین نکته باعث میشود افراد،گروه ها وشرکت های مختلف به ساخت توضیع های لینوکس روی بیاورند و در نهایت شاهد توضیع های لینوکس برای استفاده های گوناگون باشیم.

 

                                                                                                                                                                                                                                      ادامه مطلب....

                                             گنو
در سال 1983 ریچارد استالمن،بنیان گذار پروژه ی گنو کار روی یک سیستم عامل با کد هسته ی باز را شروع کرد.گنو یک نرم افزار رایگان بود که هر کس میتوانست آن را کپی کند یا آن را گسترش دهد.
در سال 1991 ،لینوس توروالدز کد لینوکس را با مجوز گنو عرضه کرد و آن را به صورت همگانی در آورد.در نتیجه،هسته سیستم عامل کار آمدی به نام لینوکس شکل گرفت.در همین سال این هسته در در سراسر دنیا انتشار یافت.
سیستم عامل لینوکس در سال 1992 تحت مجوز گنو اجازه انتشار یافت.به تدریج تلاش برای ارایه ی کد های سیستم عامل آغاز شد که امروزه انواع زیادی لینوکس موجود میباشد و در اینجا برخی از آنها را برسی خواهیم کرد.


                                                                                                                          DEBIAN  

                       
بزرگترین و گسترده ترین توضیع لینوکس دنیاست که رایگان است و توسط افراد داوطلب پشتیبانی میشود(منظور این است که هیچ شرکتی پشت این پروژه نیست و افراد مختلف در نقاط مختلف دنیا این پشتیبانی و به روز رسانی ها را انجام میدهند.) دبیان تقریبا از تمامی معماری پردازنده ها پشتیبانی میکند و استفاده از آن از کاربرد های حرفه ای گرفته تا کاربران تازه کار توصیه میشود.


                                                                                                                           UBUNTU


این توضیع محبوب ترین توضیع لینوکس دنیاست.این توضیع از زبان های مختلف از جمله فارسی نیز به خوبی پشتیبانی میکند که بیشتر توجه شرکت پشتیبانی کننده اش  بر استفاده از اوبونتو در کامپیوتر های رومیزی است.اوبونتو کاملا رایگان است و چند خواهر نیز دارد که با میز کار های دیگر ارایه میشود؛کوبونتو،زوبونتو،لوبونتو.


                                                                                                                      BACKTRACK


این لینوکس برای نفوذ،کشف نقاط ضعف امنیتی سیستم و از این دسته مسايل ساخته شده.شاید آموزش بدست آوردن پسورد شبکه های وایرلس دور و اطرافتان با استفاده از بک ترک را در سایت های مختلف دیده باشید.


رتبه بندی لینوکس ها


این رتبه بندی بر اساس تعداد بازدید از صفحات مختص به هر لینوکس در سایت Distrowatch.com است وشاید خیلی مورد اعتماد نباشد ولی میتواند حدود تقریبی خوبی از میزان استفاده از محبوبیت یک توضیع را بدست آورد.


اندروید


اندروید بر پایه هسته لینوکس ساخته شده است.ابزار های مختلف آن به راحتی برای کاربران قابل دسترس است و توسط گوگل پشتیبانی میشود.
با متصل کردن گوشی اندرویدی خود به کامپیوتر با یک کابل،میتوانید از اوبونتو در صفحه نمایش اندرویدی خود استفاده کنید.بیشترین کاربرد آن دسترسی به شماره ها،متن ها،ایمیل ها و دیگر اطلاعات تان است که میتوانید آن ها را بین اوبونتو و اندروید به اشتراک بگذارید همچنین این امکان را دارید که هنگام وب گردی با تلفن همراه،آن را به کامپیوتر وصل کرده و باقی مسیر را با اوبونتو ادامه دهید.


امنیت بالا


لینوکس امنیت یونیکس را به دنبال دارد. چون فایروال و آنتی ویروس به طور خودکار روی سیستم عامل و قابلیت به روز رسانی آن تنها با یک کلیک به شما کمک میکند تا خیالتان از گزند ویروس راحت باشد .در لینوکس تمام راه های شناخته شده برای تخریب نرم افزار ها و یا اجازه دسترسی به سیستم شما توسط هکرها را محدود میکند.


 منبع :  www.pcstars.ir

 

کپی برداری با ذکر منبع مجاز است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در باره ی لینک "هر چی بخوای" در بالای صفحه وب چیست؟
    شما از کدام یک از ویندوز های زیر استفاده میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 246
  • بازدید سال : 1,230
  • بازدید کلی : 31,907
  • کدهای اختصاصی