loading...
ستارگان کامپیوتر | دانلود | آموزش
Sina Azadmehr بازدید : 46 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

در اين جا قصد دارم شما را با مهم ترين فاكتور هاي خريد ALL-IN-ONE آشنا بكنم

در هنگام خرید یک نوت بوک سایزی که بطور معمول به شما پیشنهاد می شود ، نوت بوک با صفحه نمایش 15 اینچ می باشد ، که ممکن است این سایز صفحه نمایش برای بسیاری از کارهای شما کوچک بوده و نیازهای شما را مرتفع نسازد . چند راه حل در اینجا وجود دارد : می توانید یک مانیتور اضافی بخرید و نوت بوک خود را به آن وصل کنید ، می توانید یک کامپیوتر شخصی (PC) با مانیتور دلخواهتان خریداری نمایید و گزینه سوم خرید یک All In on Computer یا به اصطلاح ، کامپیوتر بدون کیس می باشد .

با این تفاوت که با انتخاب All In One PC شما یک دستگاه 23 اینچ با صفحه نمایش لمسی در اختیار دارید ، که با توجه به سیستم عامل جدید مایکروسافت ، ویندوز 8 ، و پشتیبانی بسیار خوب آن از قابلیت های لمسی ، می توانید همانند یک تبلت بزرگ از آن لذت ببرید .

اما چند نکته جهت آشنایی و انتخاب هر چه بهتر All In One ها هست ، که در اینجا به شما گوش زد می کنیم .

صفحه نمایش All In One PC

اولین چیزی که در نگاه اول توجه بیننده را جلب می کند ، صفحه نمایش دستگاه است . صفحه نمایش  All In One ها از سایز 16 اینچ شروع می شود و تا سایز 27 اینچ نیز موجود می باشند ، ولی صفحه نمایش 20 اینچ سایز مطلوب از نظر قیمت و فضا می باشد ، ولی بنا به فضا و موارد استفاده ، شما می توانید سراغ سایز های بزرگتر مانند 23 یا 24 اینچ نیز بروید . 

در هنگام بررسی صفحه نمایش All In One حتما به وضوح تصویر آن دقت کنید ، چون همانطور که می دانید وضوح بالاتر ، تصویر با کیفیت تری را در اختیار شما قرار می دهد . بسیاری از دستگاههای بالای 20 اینچ از وضوح 1080P یا همان 1920*1080 برخوردار هستند .

اگر شما عادت دارید که چند کار را بطور همزمان در کامپیوتر انجام دهید ، پس وضوح صفحه مساله مهمی برایتان خواهد بود ، تا به راحتی بتوانید در حین ویرایش فایل های ورد خود ، ایمیل نیز چک کرده وبه سایر کارهای خود نیز برسید . البته اگر چشمان شما ضعیف می باشد ، صفحه نمایش بزرگتر و وضوح بالاتر ، به شما این امکان را می دهد که با افزایش اندازه فونت در اسناد ورد خود و یا صفحات گسترده اکسل ، به راحتی با سیستم کار کنید ، در حالی که هنوز اطلاعات بسیاری بر روی صفحه نمایش شما در حال نمایش می باشد . این نکته نیز قابل توجه است که صفحه نمایش All In One ها از کیفیت و روشنایی بالاتری نسبت به لپ تاپ ها برخوردار هستند .

سوال دیگری که در خصوص صفحه نمایش All In One ها مطرح می باشد ، لمسی بودن یا غیر لمسی بودن صفحه نمایش آنهاست ،رابط کاربری ویندوز 8 ، که با نام مترو شناخته می شود ، جهت استفاده لمسی طراحی شده است . آیکون ها در ویندوز 8 بصورت کاشی طراحی شده اند و مطمئنا لمس این آیکون های بزرگ راحت تر از کار کردن با موس می باشد . ویندوز 8 برای شناسایی 5 انگشت بطور همزمان طراحی شده است تا بتوانید از زوم کردن روی عکسها و... لذت ببرید ، ولی بسیاری از سازندگان All In One ها از صفحه نمایش هایی با قابلیت لمس 10 انگشت ، استفاده می کنند ، بدین ترتیب همزمان می توانید از هر دو دست خود استفاده کنید و حتی دو دستی تایپ نمایید . 

همانطور که مشخص است ، مورد استفاده و نیاز شما در انتخاب نوع صفحه نمایش بسیار مهم است ؛ اگر شما کارهای متعددی با صفحه کلید انجام می دهید ، مانند تغییر زبان در پرواز، ورود به فرمولهای پیچیده ریاضی، اتصال آلات موسیفی به دستگاه  و غیره ، صفحه نمایش لمسی قطعا برای شما مناسب تر است .  اگر شما صرفا می خواهید  اطلاعات وارد سیستم نمایید ، کشیدن در اطراف صفحه نمایش ممکن است راحت تر از لمس بر روی صفحه نمایش لمسی باشد .

البته صفحه نمایش لمسی 100٪ لازم نیست ،  اگر چه رابط کاربری ویندوز 8 جهت کار با یک صفحه نمایش لمسی طراحی شده است. اگر شما با "حالت رومیزی" ( کار کردن در محیط desktop ویندوز ) در ویندوز 8 راحت تر هستید و یا حتی ترجیح می دهید که ازویندوز 7 استفاده  کنید ،  صفحه کلید و موس برای شما بهتر از صفحه لمسی خواهد بود . برخی از حرکات لمسی در سیستم عامل Mac OS X  می تواند خوب باشد اگر اپل ازیک صفحه نمایش لمسی استفاده نماید ، اما برای مکینتاش نیز ، صفحه نمایش لمسی ،  هنوز بعنوان یک ضرورت نمی باشد . پیمایش با یک ماوس و یا یک Trackpad هنوز هم به عنوان سریع یا سریع تر از یک صفحه نمایش لمسی خواهد بود. انتخاب متن برای کپی و چسباندن با یک ماوس آسان ترو سریع تر است. اگر شما با پر کردن فرم های آنلاین و سوئیچ بین باکس های ورود متن ها، منو ها جلو و از بالا به پایین، و تیک زدن باکس ها زیاد سر و کار دارید ، قطعا  وارد کردن داده ها با صفحه کلید و ماوس و یا  Trackpad سریعتر می باشد .

مشخصات سخت افزاری All In One Computer

در هنگام انتخاب All In One به موارد سخت افزاری باید کاملا توجه کنید . بهره مندی از یک پردازنده دو هسته ای واقعی بر روی یک صفحه نمایش بزرگ ، امکان کارهای مختلفی را به شما می دهد . می توانید با استفاده از  آن : ویرایش عکس ، فیلم ، و یا پخش موسیقی در پس زمینه در داشته باشید ، در حالی که شما در همان حال انجام کارهای مختلفی انجام می دهید . 

درباره میزان RAM سعی کنید که All In One  شما ، حداقل 4GB  حافظه داشته باشد . اگرچه دستگاه با 2GB هم کار خواهد کرد،  فقط باعث ایجاد محدودیت هایی شده و احساس سرعت روی این سیستم نخواهید کرد . با داشتن 8GB حافظه  شما می توانید برگه های متعددی روی مرورگر خود باز نگه دارید و براحتی نیز از فتوشاپ استفاده کنید . البته ذکر این نکته نیز لازم است که میزان RAM کامپیوترهای All In One بعدا نیز قابل افزایش می باشد ، و بیش از حد نگران میزان حافظه All In One خود نباشید .

هارد دیسک نیز از جمله گزینه های حایز اهمیت برای کاربران می باشد ، مخصوصا کاربرانی که اهل جمع آوری آرشیو و یا دانلود های سنگین هستند ، بهتر است هنگام خرید All In One فضای مورد نیاز خود را به دقت بررسی کنند تا دچار کمبود نشوند ، البته هارد دیسک All In One PC نیز به راحتی قابل تغییر می باشد ، علاوه بر اینکه امکان خرید هاردهای اکسترنال نیز امروزه مهیا بوده و دغدغه چندانی برای کاربران نمی باشد .

 سیستم شما باید دارای  صفحه کلید و موس بی سیم باشد . استفاده از صفحه نمایش لمسی برای تمامی کارها می تواند خسته کننده باشد. ممکن است شما بتوانید یک یا دو دقیقه با صفحه نمایش لمسی دستگاه مثلا حدود 10 کلمه تایپ کنید ، ولی اگر مشغول تایپ یک مقاله باشید ، تایپ یک متن 3000 کلمه ای پشت سر هم ، قطعا با صفحه کلید امکان پذیر خواهد بود نه صفحه نمایش لمسی . یک وسیله قابل لمس ( مانند موس و صفحه کلید ) برای خیلی از کارها راحت تر ار ضفحه نمایش قابل لمس می باشد ، مانند کپی کردن و چسباندن متون و...

یکی از دسته بندی های جدیدی که اخیرا وارد بازار کامپیوتر شده است ، All In One PC قابل حمل می باشد . سازندگان سخت افزار با پیاده سازی این ایده می خواهند دو مقوله جذاب برای مشتریان را پوشش دهند ، داشتن یک دستگاه با صفحه نمایش لمسی قابل حمل و علاقه شدید به داشتن صفحه نمایش بزرگ . این دستگاهها دارای صفحه نمایش 18-27 اینچ می باشند که ویندوز 8 نیز بر روی آنها بکار گرفته شده است و صفحه نمایش از دستگاه جدا شده و می توان آن را بطور جداگانه حمل کرد ، داخل صفحه نمایش نیز باتری استفاده شده است تا بتواند انرژی لازم برای کارکرد بدون سیم را فراهم کند . اما این دستگاه برای یک فضای داخلی مانند محیط یک اداره یا منزل مناسب است ، اما نمی توان آن در هواپیما ، اتوبوس و... جابجا کرد .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در باره ی لینک "هر چی بخوای" در بالای صفحه وب چیست؟
    شما از کدام یک از ویندوز های زیر استفاده میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 127
  • بازدید ماه : 264
  • بازدید سال : 1,248
  • بازدید کلی : 31,925
  • کدهای اختصاصی